Friday, February 5, 2010

I mish Safiyya

At times people get angry... upset.. happy... dan lain2 lg.. tapi pernah x rase NEUTRAL?? hmmm... that's exactly how i feel right now. It happens a lot to me actually. Mungkin sbb terlalu banyak berfikir kut.. harini im happy.. sedih masih ade tp x berapa nak sedih... happy sbb me brother yg accident last ramadhan tu dah start kerja balik after 6 months. We went out for lunch td.. he seemed ok now. =)dh boleh drive balik dh boleh gelak2 macam dulu.. can u imagine.. he lost his only daughter. Kdg2 bla fikir balik kita yg ada masalah sikit ni selalu komplen kan... sedih sbb break up la... gaji masuk lambat la...pening kepala la, sakit perutla.. haha.. life is funny.. owh lagi satu berita yg sgt happy... my sis in law dah pregnant balik! im so happy for em... Ya Allah, thanks for the blessings... tapi mmg xkan lupa masa last day arwah safiyya kat icu dulu... kaki dua2 belah menggigil tolak mak atas wheelchair nk masuk wad tgk arwah.. bila tgk safiyya atas katil terkejut sbb x nampak mcm sakit langsung even with all the wires attached to her body n stuffs.. muka dia putih sgt..bersih, n she luk as if she was smiling.Abg sgt rase kehilangan arwah sbb the last 3 months before d accident dia yg jaga safiyya... masa jenazah dah dibw balik ke rumah sebelum dikapankan abg dgn tgn n kaki yg patah berusaha nk pangku arwah atas riba dia.. ingat lg abg cakap.. "Ya Allah .. aku terima dugaan yg Kau berikan... walaupun dugaan yg sgt besar...aku terima ya Allah.. Safiyya, ayah lepaskan Safiyya... ayah tau Safiyya akan pergi ke tempat yg lebih baik"... astaghfirullah... aku taip ni meleleh air mata...
hmmm... tulah aku bab family ni sensitif sket. =) tuje harta kita yg kekal kan... kita boleh cari duit banyak mana pun yg kita nak.. tapi keluarga tetap paling dekat dgn kita... kan..
dulu mase kecik2 korang pernah x rasa mcm nak lari dr rumah..? haha
yela... dahlah nakal x dgr cakap pastu bila kene marah je rase nk lari rumah... padahal bukan ape pun... mane ade budak kecik yg sopan. ye tak? aku dulu sampai mak kejar naik basikal sbb main kat umah org sampai maghrib x balik2. pernah kene ikat kat pokok pun ada sbb melawan cakap mak...kene kejar dgn penyapu lidi... haha... klaka bila ingat balik. mak aku dulu garang x hengat.. sbb tu sekarang aku jeles ngan anak buah aku sbb mak aku cakap sgt lemah lembut dgn dorang... x puas hati..
tapi tu la yg buat aku jd orang kut... terima kasih mak... hehe =)
nak tau satu rahsia x.. dulu mase kecik aku x suka amik gambar.. bukan x suka je.. pantang nampak camera aku mesti lari! siap nangis blakang curtain lagi... haha. ade satu gambar tu abg aku berjaya snap dgn muka aku yg sgt huduh menangis. Sekarang? amik ko.... cam whore! haha.. Rindula zaman kanak2 ribena dulu.. segala game la aku main.. sebut je.. guli, teng teng, kolam, parit, longkang semua aku main...
but honestly, i think i still have d inner child in me... umur dah 27.. eh bukan 26 tahun 2 bulan... hehe

No comments:

Post a Comment