Friday, February 12, 2010

minggu sakit dan CNY

isnin saya sakit kepala. selasa saya migraine, abang kepada sakit kepala... rabu saya xsedap badan... khamis saya demam... jumaat saya ting tong...
aarggghhh menci menci... x suka... sbb x boleh nak kacau org, x boleh nak jalan sane sini... duduk kat meja tutup dgn shawl tampal koyok satu kepala sampai boss cakap "muka u pecah ke?" hehe.. sorry boss... saya x berniat hendak berbuat demikian... bukanlah saya malas bekerja (well most of the time i am... =)
tetapi saya di dalam kesakitan yg tidak dapat di terjemahkan di dalam bahas amelayu ataupun inggeris mahupun bahasa mandarin tahap 3 yg saya pelajari suatu ketika dahulu di universiti.
hari ini hari jumaat, satu hari saya tingtong, makan ubat masih tingtong sampaila kul 4 ptg tadi baru saya kembali kepada normal, maknanya saya sudah mula bercakap dgn rakan sepejabat dan berjalan2 di sekeliling opis.
This weekend CNY! selamat tahun baru kpd yg menyambut tahun baru cina... pagi td ade opismate bawak limau mandarin "besarrr punya" berjenama super pongkan tetapi saya hanya memandang kerana tidak mahu menjeopardisekan tekak saya yg baru hendak pulih.... haih... saya hanya mencopet 3 biji utk dibawa pulang dan diberikan kpd mak saya yg amat menggemari limau. saya pun x tahu kenapa dia suka limau bukan anggur ataupun epal...



HAPPY CHINESE NEW YEAR!!!


owh esok saya akan pulang ke kampung halaman, sekinchan. konon2 nak balik adik beradik semua skali nk bersihkan umah kampung sbb next 2 months abang saya hendak berkahwin dan dia dh berniat hendak mngadakan majlis di kampung. last2 semua x jadi balik kecuali saya dan abng saya.. hmmm.. sungguh tidak adil... tapi tidak mengapalah sbb mereka semua ada agenda masing2 yg x dapat dielakkan... nk buat mcm mana kan... ok.. cuti 4 hari je... nanti jumpa lagi!

No comments:

Post a Comment